onsdag den 16. marts 2011

På sangens vinger...:-)


I weekenden var der vådt, mildt, regn og tåget...!
I det hele taget en kedelig weekend. Man kan ikke rigtig lave noget udenfor, at male vinduer var vejret heller ikke til. Mure trappetrin må også vente. Så ja da står den på rengøring, vasketøj (daglig) og rydde.
Stor hygge med hunde og katte...var det aller vigtigste...:-)

Men se hvad så jeg da jeg åbnede mit vindue Søndag morgen....?


Hvad jeg først troede var en flok gæs viste sig at være Sangsvaner....:-)
Og her blev de i 2 døgn.
Vi gik så tæt på som vi kunne uden at skræmme dem. Der var også nogen teenagere med...dem der er lysegrå.  Så måtte vi jo ind og slå op på sangsvaner og læse alt om dem..:-)
Der var 20 i flokken og det var på hvordan næbbet var farvet vi kunne se at det var sangsvaner.
Vi blev indenfor vores eget hegn dog...med hundene. Og sjovt nok reagerede de slet ikke på dem.
På denne mark var der i efteråret Danmarks mesterskaber i pløjning...ja vi keder os ikke her på "gården"..)
Og derfor var der jo sikkert en masse svanerne kunne hygge sig med at spise og hvile ud før de skulle videre.
Det var en herlig oplevelse...det er første gang jeg har set svaner på marken...ja haft svaner i min baghave.

Jeg har været veldig dårlig til at kommentere inde hos jer i disse dage...det har bare været så meget jeg skulle tage mig af i http://www.aktivedyrevenner.dk/
Både hjemmeside, facebook profilen, mails frem og tilbage mellem folk der skal af med deres dyr og de der gerne vil overtage et dyr. Og ved siden af har jeg regnskabet og medlem indmeldinger.
Men jeg læser altid nogen af bloggene inden jeg går i seng og jeg lover at jeg vil være mere aktiv med at lægge igen kommentarer. For bloggen kan jeg ikke undvære, den giver så meget glæde og inspiration.

Fortsat god uge til alle I dygtige blogvenner...:-)

Hej fra Lisbeth


8 kommentarer:

Skogslyckan sagde ...

Vilken upplevelse med så många svanar. Vi har ett par stycken som alltid häckar på åkrarna hos oss. Jag vill tro att det är samma par som återkommer, men jag vet inte. I måndags såg jag de första tranorna här. De kom flygande i ett V under ett väldans tjattrande! Ja nu är våren på väg!
Kram Pia

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Det er så flotte billeder af svaner med udslåede vinger, og landmanden kan vel ikke blive vred hvis der endnu ikke er sået noget. Sang de? eller er det kun lyden fra vingerne der er "sang" ?

Mia Folkmann sagde ...

Hvor er de smukke, dine svaner. Jeg elsker svaner (selv om jeg har stor respekt for dem; de kan være arrige, når de har unger) - og lyden fra flyvende svaners vinger er den bedste, jeg ved.

Jeg kan høre, at du har travlt på gården og i det hele taget, og det er da dejligt. Men det er godt, at du også har lidt tid til bloggen, for det er så hyggeligt at høre fra dig, og du kommer altid med så søde kommentarer :-)

Rejen sagde ...

Hvor er de smukke de sangsvaner og hvor heldigt for jer at de landede i jeres "baghave"...Du kommenterer bare når du har tid, men kan ikke altid nå det man gerne vil...Knus og god dag til dig..;-D

Frøken Anker sagde ...

Nej, hvor er du heldig. Hvor er de smukke :-)
Vi har kun fasaner, rådyr (lamaer, kalder min mand dem) og flyvende svaner. De kommer nede fra Hald sø i Dollerup bakker. Men de lander ikke i min baghave.

Hav en dejlig dag på gården
Birgitte

Frøken Anker sagde ...

Tak for din kommentar til mit indlæg. Du kan godt glæde dig til bogen. Den er bare fantastisk smuk :-)
Klem Birgitte

Fru Friis sagde ...

Hvor må det ha' været en fantastisk og smuk oplevelse, og så at de bliver så længe at man kan kigge sig mæt :o)
Hvis jeg kan høre den helt specielle lyd af svaner i luften, så bliver jeg bare nødt til at gå ud og kigge op, det er meget smukke fugle.

Emmeline sagde ...

;) Elsker å lese kommentarene her inne hos deg. ALle dansker skriver så skjønne ting. Om alt som er smukt og om å kigge sig mæt... Man skriver liksom ikke på den måten i Norge... Det er ingen som skriver noe smukt i det hele tatt, iallefall ikke med ordet smukt hvis du skjønner hva jeg mener;)

Jeg måtte bare le av kommentaren din i dag. Husker godt da du skrev om samme reportasje, og jeg har samlet bildene for lenge siden...Men vet du; Jeg ble rett og slett så utrolig skuffet over at det var så lite polkadottfaktor over det hjemmet at jeg ikke skrev om det før jeg så på bildene atter en gang i dag...og husket den hylleknekten...og dermed visste at jeg hadde sett den før;) Først da ble det gøy;) De har et superkoselig hus, men jeg savner altså litt av deres egen design det må jeg si. Tror jeg og Susi har mer GreenGate enn GreenGate familien selv;)
Alltid så koselig innlegg her hos deg Hyacinth -og flott at bladet har kommet helskinnet frem ( omsider) Ha en fin fin kveld. Klem fra meg

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails