onsdag den 8. september 2010

Lille mis på vejen der,hvis er du...?


For ca. 3 uger siden sad jeg nedenunder på min datters kontor og brugte hendes computer.
Pludselig startet alle 7 hunde med et voldsomt spetakkel og jeg kikket ud af vinduet og så en kat ligge inde i fuglehuset.


Her lå den musestille og kikket op på svalereden som sad over terrasse døren.


Ikke det bedste sted for de sviner godt de svaler. Men her bor der et forældrepar og deres 4 unger.
Jeg skal love for at de er flittige de forældre og det var også morsomt at følge med da ungerne lærte at flyve..:-)
Jeg gik ud for at lokke katten væk, med lidt leverpostej. Tænkte at det nok var en af naboernes katte og den løb også af sted......MEN....
Noget senere hørte jeg en klagende mjaven ved bagdøren og rigtignok der stod den og så så ynkelig ud.:-)


Efter først at have boet i laden, flyttet den ind i baggangen. Så undersøgte den hundene og satte dem på plads...:-o) Så var det hele under etagen der skulle snuses til indtil den endte oppe på 1.sal hos mig.
Og ja her har den været siden. Som alle kan se har den bosat sig her.
Vi har undersøgt om det er nogen der savner den, men ingen har meldt sig endnu. Vores dyrlæge, som er dyrlæge for det meste af området, er sat på sagen. Den er ikke mærket på nogen måde, så måske er den en af mange staldkatte. Dem er der mange af her på landet. Missy som jeg kalder hende, er en modig lille dame, hun har helt styr på de mange hunde.



Missy og Minnie er nu bedste venner og de deler sofaer og seng. Ja tro det eller ej men de 2 er nogen rigtige kælepotter og begge 2 deler også seng med mig. Godt den er rimelig stor....-o)
Jeg har altid været en hunde person, faktisk har jeg været lidt bange for katte, for dens klør.
Men det ser ud til at jeg er kommet over det:)
Nu må vi se om der er nogen der savner den og hvis ikke så bliver den her hos os.

Hej fra Lisbeth

13 kommentarer:

Eva sagde ...

Katten har da tilsyneladende ikke tænkt sig at flytte igen. Det forstår man jo godt med alt det selskab og hygge.

Tovepia sagde ...

Missy ser ut til å ha funnet sitt hjem;) man sier at det beste selskap for en hund når den er alene hjemme, er en katt. Den styrer på uavhengig av om noen er der eller ikke;)
Nyt dine flotte dyr!! klem;)

***Hos Mutter*** sagde ...

Det kan jeg godt forstå. Stakkels lille alene-mis.

helle sagde ...

Det var en dejlig misse-historie. Jeg håber den ender godt....(at den ikke savnes andre steder!!)

Knus fra Helle

Lea sagde ...

Klog kat, den valgt det bedste.
Dejlig historie.

Blått til lyst sagde ...

Så koselig historie!
Og du, det fuglehuset var aldeles sjarmerende nydelig. Det skulle jeg vel gjerne ha hatt!
Jeg er nok også et hundemenneske. I tillegg til at klørne er avskrekkende, er jeg allergisk - attssjooo. Men - katter elsker meg, eller er det kanskje jeg som ikke hilser godt nok på dem.
Uansett, tror jeg ser ut i ansiktet omtrent som hunden din når jeg seg en katt - lettere bekymret.
Hunden hadde jo et morsomt uttrykk, men det er kanskje slik den pleier å se ut?
Kos dere sammen! Liv

Mia Folkmann sagde ...

Hvor dejligt at høre, at Missy fandt sig et godt hjem. De er gode til den slags - min Puskis slog sig ned hos mig på samme måde. Der var bare fri adgang, for jeg havde ingen hunde, der skulle sættes på plads først. Nu har hun været hos mig i seksten år, og jeg er SÅ glad for hende... :-)

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sagde ...

Hej!
Vilken fin fuglehus du har! Och de vackra möllestenarna längre ner... nu blir jag lite avundssjuk:-)
Idag var första gången som jag förstod att alla bilder som det står Pernille på var din datters, och kanske från din trädgård alltsammen. Tidligare har jag trott att det är bilder från webben...

Ha en go helg! klem Hillevi

Havfruen sagde ...

For en deilig historie Lisbeth:) Missy var vakker!! Og at hun kan parkere 7 hunder, imponerer meg! Jeg tror hun har kommet for å bli. Dyr adopterer ofte sine eiere:) Hun tenkte sikkert, den damen her er snill og her vil jeg bo! Dermed Basta!!
Jeg er også et hundemenneske men har hatt katt, de imonerer meg med sine grasiøse bevegelser. Til forskjell fra klossMajoren jeg har i hus:)
Nyt kvelden, klemmer fra meg:)

Achillea sagde ...

Dejlig missehistorie :) Og det lyder til, at Missy har fundet det perfekte hjem hos dig. Faktisk er det en ære at blive udvalgt af en kat!

Frøydis sagde ...

Heisann :-)
En flott historie, moro å se at katten satte alle hundene på plass!
Jeg har også vært redd for katter, men ikke nå lengre. Vi reiser så mye, så det blir nok ingen dyr i dette huset..
Hvor i Norge kommer du fra da? Virker som du har bodd i Danmark i hele ditt liv ;-))

Ha en fortsatt flott søndags-kveld!
Klem, Frøydis

Unknown sagde ...

Nåå hvor er den sød, og med alle dine dejlige hunde kunne den straks gætte sig til at her bor en dyreven.
Knus

Monica fra Koseleg sagde ...

Hei
Jeg må bare få rose deg for Headeren din- den er bare så fin! Nydelig var den du hadde før- og nydelig er denne! Jeg er imponert - det må være svært vakkert og stemningsfullt hos deg!
Ønsker deg en fortsatt fin helg!
Hilsen Monica

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails